2008-07-28

Going Under?

Newsflash!
Karbin bygger om rejält och stökar till och har sig ordentligt ända fram till slutet av augusti.
vilket betyder att bouldering som redan nu håller hög klass också får sig ett avsevärt lyft i och med boulderväggar i internationell klass!

vad som står på schemat är ett 5 meter brett valv med en 10 gradersvägg och en 30 graders vägg.
på sidorna om valvet så kommer diverse små roliga väggar och Areter byggar för att smidigt täcka in, vad som kommer att bli sveriges brantaste klättervägg.

Helt enkelt för att plyfan i sommar är ruskigt billig och Optimera ger dom extrapris så byggs det en 16 meter!!!! lång tunnel.
vissa tänker att det är för långt, det kommer inte att gå osv...
FEL.

Detta är jag ganska så ordentligt övertygad om, kommer att bli det bästa träningsredskapet och roligaste klätterväggen sedan länge.

för siffernördarna...

premilinära siffror.
30 graders. 4.20 meter bred, 3,40 hög + 60 graders vägg innan tak.
tunnel 10 meter 60 graders vägg, 5-6 meter tak. 2,44 bred. matta 3.60.

Ses på boulder Open i augusti! :D

puss och kram

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hur pass försenat kommer det att bli?

Anonym sa...

Hur pass försenat kommer det att bli?

Anonym sa...

ingen aning. men jävlar ska jag ge allt för att inte få det försenat!

Anonym sa...

kommer väggen att besiktigas?

Anonym sa...

vill du göra det så go ahead...
tänker du på klätterförbundet?

Anonym sa...

nej, av en fackman inom byggbranschen som kan intyga att allt inte kommer att falla ihop.

Men det har jag redan fått svar på.

Anonym sa...

tack för idiotförklaringen.

Anonym sa...

Om du tolkar det på det viset så är du en för att du tror att det var min avsikt att få dig att framstå som en.

Seriöst. Lycka till med väggen. Climb safe.

Anonym sa...

Tack så mycket, ursäkta för min då dåliga humör, förövrigt kan jag tillägga (att förutom att jag har gått 3 årigt byggprogram) så har en broingenjör också tittat till konstruktionen och tyckte att vi hade "tagit i ordentligt".

Stommen för bygget är 3 st 9 meter långa 310x90 Limträ balkar monterade med vagnsbultar och proppade i golvet.

känns det bättre?

Anonym sa...

Det kunde du svarat redan på min fråga om en fackman, en broingenjör bör klassas som det.

Kna du inte ta lite bilder och blogga om förfarandet. Kanske lyckas inspirera andra till att bygga en.

Anonym sa...

bilder och text is coming soon...