2008-12-19

Bergsport

Vid den här tiden på året så brukar en is och alpinist tidning dimpa ner i brevlådan, dock så var det ruskigt varierat i och med att redaktören verkar spinna på med sin tunna röda tråd med en artikel om inomhusklättring i varje magasin.

Den här gången handlade det om att göra egna grepp, vilket är intressant för mig, eftersom jag har gått och funderat på att göra egna grepp.
Än så länge så kommer jag dock börja med Trä konstruktioner och vad lämpar sig bättre än just campusribbor då?

Så över julen så kommer ett projekt med att tillverka metoliuskopior att vara igång och efter nyår så kanske det finns till salu.

1 kommentar:

Climbersmedia 2008 sa...

Jag gjorde campuslister i MDF board. Du behöver en cirkelsåg och en överhandsfräs. Sen borrade jag med en pelarborrmaskin, fast man kan borra ganska rakt med en vanlig. Friktionen är ok, ganska likt furu. Mina lister är bredare änn Metolius lister.
//Dan