2009-10-20

Kill your darlings!

Något som varje regissör hatar är att s.k. kill your darlings, dom vet att det är ett nödvändigt ont eftersom oftast filmen blir bättre i längden.
Detta är något som kommer att bli aktuellt i höst och i vår tack vare omorganisation (vi kan säga så) i sandlådan.
Vad vi har, är ett läge där den som bygger också måste bedöma sin egen förmåga och kvalité, det som verkar riktigt kul (personligt/subjektivt) har efter att communityt klättrat den kanske blivit avfärdat som väldigt tråkigt eller rent av dåligt.
Det betyder att nycklarna åker fram och det blir en avrättning på plats.

Det är rätt så intressant att kliva ur rollen som otroligt egocentrisk boulderbyggare och beskåda själv vad man har gjort vilket, om man hårddrar det och är helt är ärlig, faktiskt är en produkt.
Som själva företaget försöker sälja till så många som möjligt osv...
Alltså är det viktigt att tänka på vad själva företaget/hallen har att vinna på om man skruvar upp detta problem och eventuellt river ett annat.

Prognosen för i vinter kommer nog bli: Slagsmål om dom byggare som finns, wojciech säger att Koncernen drar i honom och vill att han ska göra dom sällskap.
Vad kan man säga? Have Fun!

-----------

Läste 8.anus och såg att chefredaktör inte förstod hur han kunde vara så dålig inomhus, ja... om man har tränat ett landslag så borde man ha någon slags koll på träning.
Annars så kan Klyschan "man blir bra på det man tränar" ha en liten (läs: minimal) upplysande effekt.

Eller som E9 säger: Gud kan gradera från tangentbordet.

----------

Papperna är underskrivna och Reservationsavgiften är betald, nu ska jag och Frugan äntligen få ett riktigt HEM!

Mini 2:a på 46m + en balkong på 9m!

Bli inte förvånade om en och annan bild smyger sig in här, jag kommer nog inte kunna låta bli!

-----------

4 kommentarer:

Bruno sa...

Eller kanske måla om volymerna, en gång till!

Micke sa...

Vilka tänker du på nu?

Bruno sa...

Jag tänkte i allmänhet på denna fras: "Alltså är det viktigt att tänka på vad själva företaget/hallen har att vinna på om man skruvar upp detta problem och eventuellt river ett annat."

Det borde väl genomsyra alla verksamheter inom företaget och inte bara boulderbyggandet.

Tex:

Som butiksansvarig har man ett ansvar att generera så stor avkastning som möjligt och ha en snabb lageromsättning bland annat.

Som boulderansvarig i hallen bör man tex ha som mål att ha högkvalitativa boulderproblem till minsta möjliga kostnad.

Generellt gäller ju att de timmar man lägger på arbete i hallen ska vara företagsekonomiskt motiverade.

Micke sa...

Nu tror jag att du misstolkade mig, jag menade inte personer utan volymer specifikt, men nu när du ändå är inne på företagsekonomi så kan jag bara hålla med dig.

När det gäller kollegor så har jag slutat med att kommentera hur folk jobbar, både med bygge och med allt annat.

Förövrigt så får du se på Boulder Open var jag har lagt några av mina timmar nånstans.