2009-11-29

Dagens stockholmare

bortskämda eller bara kräsna?

När ett boulderproblem är mer än 3 veckor gammalt så rynkar rätt så många på näsan, hur kommer det sig att något som för mindre än 10 år sedan ansågs som "fortfarande nytt" (spekulerar, började klättra för 8 år sedan...) ses idag som något forntida.

Hur kommer det sig? är det för att utvecklingen av inomhusbouldring har exploderat upp i skyarna och inte stannat än...?

Steklund excellerar på karbin och sköter boulderingen som om det vore hans förstfödde, jag gör vad jag kan och hinner, men att både bygga leder och problem går ut över varandra och lederna dammsuger mycket av min kreativitet som jag förgäves försöker spara till boulderingen.

däremot tycker jag att vi kompletterar varandra på ett mycket bra sätt, Steklund susar runt i övre regionen på i stort alla grader där han bygger och jag flyger lågt i alla grader... vilket gör att vi får en stor spridning på graderna samt både lätta problem såsom svåra i en och samma gradspann.

Vilket gör att det finns något för alla, där karbin nu i höstas har haft t.ex. extremt hård graderade vita finns det nu också lätta vita som när på gränsen till svarta.
visst, får man höra mutter från gubbklubben, men Senior Cheif står upp bra och styr med hela handen åt rätt håll.

Förövrigt så dimper gulleponken ner snart, då blir Steklunds och mitt jobb ännu viktigare när Chefen har em familj att pyssla om.

-------------

Nytt i Butiken

5.10. Team 5.1o och 5.10 Dragon... riktigt Smutt sörru!

-------------

Imorgon Målas 20 graders om, ingen fara, (läs: nästan) allt kommer att sättas upp igen.
Under Nyår så Blir det snickerier, det verkar blir minst en MONDO - volym...

--------------

Sälen Var Bra.






Inga kommentarer: