2009-11-29

Tunneln

Nu följer en kort liten redovisning för vad jag har lyckats åstadkomma: en ny gul hård 7c i tunneln, som har byggts med mycket kärlek och kaffe tidigt imorse.
Det är grepp från Lapis och Bleaustone så det känns som om det vore nya grepp dessutom.

Jag tycker att en sån led har saknats där greppen är små men ändå positiva så att det mer eller mindre handlar om Ren och Skär uthållighet, men visst är det något move som är svårt också.

Har även byggt fler boulderproblem på 20 graders väggen, mest på grund av stundande målning av gaveln på blocket och inte så mycket på grund av att det behövs just nu.
Behovet hos dom stackars Bouldrarna är ju stort och eftersom det är lång tid till nästa Boulder Open så Passar vi (läs : ...jag) på att måla om Hela Blocket, även mer om det skulle se sjukt ofräscht ut nere vid taket.

Planen är att göra en sektion i taget och så fort en blir tillgänglig d.v.s. torkat, så byggs det upp nya schyssta problem samtidigt som väggen bredvid blir ommålad.

Bilder kommer, förhoppningsvis med bättre kvalité än dom förra, men Iphonen ligger så nära till hands och det är ju så lätt att bara ta en bild att det är möjligt att jag nöjer mig med det.

------------------

Ni som undrar om tidsplanen så kan jag säga:

Gaveln på Fredag 8:e
Sva på Måndag 11:e
Stianväggen på Onsdag 13:e

eventuellt:
Taket Fredag 15:e
Marmot Måndag 18:e
Sidoväggen Onsdag 20:e

Räkna med att få klättra på Gaveln (kortsidan av blocket) på Måndagkvällen den 11:e osv.

-----------------------

Annars så är det lugnt än så länge här i västerort.


Inga kommentarer: