2010-11-28

Ännu en vecka i klättringens tjänst

Det är kul, det är riktigt kul, det är superkul att bygga leder igen!
Men även där så kommer en grej upp, eftersom karbin numera tillämpar blockbyggnation ( ett uttryck för att ta ner samtliga leder på ett eller två rep och få en helt ren vägg att utgå från) så betyder det mer plats för volymer, tufor och träboxar.

Jag skulle vilja gå ännu längre i mitt snickrande, och verkligen ta fram några riktigt coola former som Texas Star och Pelé som motavationvolumes har snickrat ihop.
Texas Star



Pelé


Ja, jag funderar på att börja tillverka dessa volymer, kanske inte just dom här två till att börja med men lite enklare former och massproducera mellanstora kvalitésvolymer.

Vore riktigt kul om man på något sätt också fick till ytan på ett bra sätt.

En populär form har varit denna Mini Arête som finns just nu på gamla leadväggen på karbin.

Mini Arête



Just den här formen är väldigt tacksam att jobba med och tar inte lika lång tid som dom vanliga trianglarna att göra, även om dom också är väldigt fina på sitt sätt.

Stealth



HRT-kopian till logga, har jag bytt ut till ett vanligt MIKE.

...kanske i framtiden när jag härskar över alla lådor så ska jag...

Nä, vem bryr sig, det är kul att göra dom och jag brukar alltid märka saker jag är lite stolt över, som boxarna till exempel.
Dom verkade vara uppskattade på SM iaf, jag tyckte det var kul och knepigt att klättra på dom.

Variation förnöjer.

Inga kommentarer: