2010-11-19

Svenska Mästerskapen i Boulder


Ja, nu är det här!

SM i Boulder.

Startlistan är uppe i 37 herrar och 11 damer.
Svensk Rekord.

Dom senaste dagarna har varit väldigt lugna, eftersom jag inte är med och bygger utan ska tävla, så får jag inte vara i hallen när dom bygger problemen.
Vilket har gjort att jag har fått spendera dom senaste dagarna entledigad från tjänst och fått välbehövlig sömn och vila inför kvalet.

Helt realistiskt så ska man väl försöka sig på att inte komma sist och allt annat än det är över förväntan. (låga krav har ingen dött av...)

När jag kollar på startlistan så är det väldigt många namn (karbin kids) som man känner igen, och speciellt i min generation från när jag började tävla och klättra överhuvudtaget.
även nyare Kids är med vilket gör det riktigt skoj.

passar på att räkna upp dessa för att se hur många det är egentligen:

Michael Skagvik
Love Kempe
Robert Rundin
Daniel Andersson
Tommy Miroglio
Hannes Platon
Arvid Ångström
Felix Tyrén
Oliver Bond
Andreas Almqvist
Elias Tullberg


Det ryktas om att Jocke Berglund ska vara med också, listan kan växa längre alltså.

Danne har jag alltid sett som en ur dom ursprungliga Hoberna på karbin, så han får halka med på listan trots att han är nummer ett i sverige.

Arbetet inför SM har varit frenetiskt, med Limning av mattor, målning av i stort sett hela karbin och massvis av byggande av volymer till problemen.
Jag har verkligen gjort så mycket som jag kunnat till tävlingen för att karbin ska se så fint ut som möjligt.

Jag tänker inte spekulera i vem som vinner eller vem som går till final, med detta startfält så kommer det vara riktigt hårt att gå till final.
minst 30 killar ska sållas bort, så min magkänsla säger att det kommer vara riktigt hårt i kvalet.

hårt men kul!

VI ses imorgon!

Inga kommentarer: