2009-07-01

Dagen Nyheter.

Enligt Prognosen så blir det regn nästa vecka.

Det kan ju vara skönt då jag som ändå inte har ett stillasittande jobb nästan smälter bort, jag kan ju tänka mig hur det är på kontoret.

Alla Barnen i bullerbyn har varit i spanien och lekt, det har dom tydligen gjort rätt så bra också.
Matilda (thepinkieshow) gjorde 8a+ och lite mer.
Jocke (theadhdshow) gjorde också 8a+ och lite till.
Waxholms Främste gjorde 8a.
och sedan följde inga större överraskningar så vitt jag vet, men det kan ju ändras så fort jag har utfört lite källgranskning i och med att prata med någon om de Designated Tour Guide.

Samtidigt har det varit lugnt i huvudstaden och det klagar ingen på, som sagt kan det ibland vara stressigt, typ, sådär totalt en vecka per år på ett klättergym.
Tannenbaum tycker som vanligt att allt är coolers och fortsätter spela tv-spel till 3 på morgonen.
växa upp är inget alternativ....

Själv då? klättra? nja... inte riktigt.
En stor kampanj mot Smalare midja och mer viktoptemering är på gång och det innefattar väldigt mycket löpträning(läs Jogging...) för mig och mina kära extrakilon.
Vilket är i och för sig rätt så okej, eftersom det var minst 4-5 år(!) sedan jag sprang så här mycket och långt.
Igår avverkades en mil i OK tempo, och vi får se när jag väl kan gå normalt igen så kanske jag ger mig ut en gång till....

Den s.k. Bannersajten, AKA Dottersajten till Brüno, har börjat tjafsa om 9A boulder...
Ska vi ge oss in i leken? att jag spekulerar om 9A är ungefär lika vettigt som att ha en Tradtaliban som domare på en inomhustävling...
Helt värdelöst...

Men, det finns hopp, om fler klick.

För er som inte märkt det så försöker jag tillsammans med resten av klätterbloggsverige fylla tomrummet efter Brunoshow som är på semester.
Det går sådär, jag är ju 80-talist och inte i närheten av deras oerhörda arrogans och finkänslighet som deras texter så väl illustrerar.
Personligen så tycker jag att det inte går att ersätta dom, men som lite halv insider i klättergymmen dunkla och mystiska värld, så kan det vara intressant att lyssna på vad jag tycker om Steklund Svordomar, Steffo Graderingteorier och Henriks Åsikter om kunder.

Till sist så kan jag upplysa er om att Tannenbaum har tagit en mera ärligt linje och ändrat lite i karbins varumärkeskyddade slogan "Bouldering Für Alle" till "Bouldering Für Alle Dåre".

Att vara lite idiot ingår ju i lifestylen, som vår käre chefredaktör på dottersiten har visat så många gånger!
Nä, det var lägre än glocalnet, men det finns ju ett litet korn av sanning i alla kommentarer. (tro mig, jag vet...)

Inga kommentarer: