2009-07-04

Sommar & Sol.

Ja, så var sommaren här eller kanske inte vid närmare eftertanke, dom senaste dagarna har varit lite kyliga och fönstret har stått stängt nattetid.
Inte enbart för kyla utan också för dessa jävla satans kommun(an)ala gatubyggare...
Vilka jävla svin att flytta stenblock utanför mitt sovrumsfönster... SVIN!!!!!!

Så, då var det avklarat, nu kanske jag kan hålla en lite lägre profil.
Flyga under radarn som dom säger.

--- avbrott för reklam---

Karbin annordnar ett Sommer Open den 10:e juli, vilket innebär att (vi) som enda gym i stan, kommer kunna erbjuda fräscha problem... wow...
Min ansträngning går så långt som att hoppas att kunna ta dit en grill, ett par bärs och sedan min cykel för säker hemfärd.
Förhoppningvis så kommer jag kanske (läs mycket osannolikt) att bygga något boulderproblem.
Steffo börjar närma sig Semestertider och i samband med detta så försvinner hela idén med en boulderansvarig.
Nej, så är det inte, däremot blir /(är) han väldigt saknad under sin frånvaro, precis som alla andra när dom är borta.
Det blir liksom lite lugnare, ungefär i stil med "dödstyst"... om det inte vore för att det redan var så... typ "Borta med vinden..."

--- Nu fortsätter programmet---

Annars i världen, ja, inte mycket händer.
VM var nyss, jag tror patxi vann, och sen var allt annat upp och ner.
Frasen, Gamla hundar kan inte lära sig sitta, träffar mitt i prick.

Veckans Roligaste var på Verket igår, där undertecknad plockar upp en Bergsport från -96, där redaktören ber om ursäkt för bråket mellan Styrelsen och tävlingskommittén!
nu så här 13 år(!) senare verkar skyttegravarna fortfarande ligga på samma plats fast med nya offer.

Tarfala rycker allt närmare och det ska blir riktigt roligt att komma upp och vandra lite i fjällen, däremot så fick jag en väderrapport från ResearchBC som sa att det var kallt och snöade...!
Här går man och tror att det är någon slags värld som skulle platsa i Sagan om ringen filmen fast på ett bra sätt!
Den bittra verkligenheten framträder allt tydligare inför mina ögon, dock så fanns det hopp om att någon dag skulle ha fint väder och det gör tydligen också hela resan värd varenda öre.
Ja, va väl ba så.

annars ni som vet, vet.
Ni andra ska ba skit it!
Kan bara säga Grattis! Prestation i världsklass.
Flyga under radarn var det, ja...

Apropå omvärlden så verkar det som Team Verket har skridit till verket!
Hård 8B... det är grejer det, Snart kanske Peter B får några att fajtas mot på träningarna.
Samtidigt så måste jag göra reklam för verkets Boulders, bra kvalité överlag, förutom dom som är nedåtklättring förstås. vi får hoppas att Adam lär sig vilket håll man ska klättra åt... och vart i från... regnbågen slutar bara på ett ställe så vitt jag vet.

Det var allt för ikväll och jag hoppas vi ses någon dag i någon klätterhall, eller eventuellt vid en klippa nära dig!

Peace!

Inga kommentarer: