2009-07-23

Semme, men nu ä de jobbe...

Sådär, en vecka av tre veckor semester avklarad, den här i närheten av kiruna.
närmare bestämt Tarfala Research Station, där jag fick tillfälle att bo under en vecka tid, i samband med att min käraste har fått sommarjobb där.

Såååå, vad ska man säga, första gången i svenska fjällen, det är en rätt så häftig upplevelse för ett citykid som mig själv.
Bilder finns ju på fejsbok, och här är ett smakprov från kebnekaisedalen.
Ja, som ni ser så var det också fint väder, i alla fall den dagen...
Högsta vindhastigheten som uppmättes på stationen var över 20 sekundmeter, om man nu uttrycker sig så.

Förutom fint väder och bouldering så gjorde jag också ett Berg!
helt sinnessjukt lång promenad, men väldigt kul och till råga på allt så var det faktiskt fin utsikt innan jag gick upp bland molnen A.k.a. Soppan.
Nästa år blir det nog en vända upp och förutom promenader så kanske jag "klättrar" (läs Går) fler toppar och andra roliga saker.

Jag fick också följa med stella och forskarna upp på glaciären, vilket var riktigt roligt!
Ungefär som att jobba på ovanpå ett stort kylskåp, mitt i sommaren.

Gav lite Vinterkänsla att knalla omkring i långkalsonger och mössa+vantar, och dricka varm choklad på kvällarna. en skön reminder om senaste vinterns Skidresor.
Mer smak helt klart.

Känner mig riktigt pigg efter ett sådant lugnt och det kommer nog ta ett tag innan stressen infinner sig igen, sådär 2 veckor kanske, ungefär i tid med steffo och alla andra kommer tillbaka från semestern.

Annars då i Stockholm eller något sånt?
Saker och ting tickar på och det är lugna gatan under regnperioden.
här i hallen så rustas för ännu en säsong, vilket spås vara en riktig positiv med mycket att göra.

sitter och funderar på vad mer jag ska skriva, eller nä, nu skiter jag i det.

ha en skön semme och regnperiod så ses vi säkert någon dag, antingen i hallen eller i Bohuslän om ett par veckor!

"Klart Slut."

Inga kommentarer: