2009-08-23

Ja, då var man hemma och inne i ekorrehjulet igen, 18 veckor till nästa semester... Heavy Shit, den här hösten kommer nog blir roligare än förra och dessutom med mycket klättring.
Känner mig Taggad på att påbörja en hårdare uppbyggnadsperiod med mycket Mardrömsträning på rep och mycket Löpning.

Jag har också börjat lägga om matvanorna lite, så vi får kanske se något resultat om ett par månader.
Nåväl, tanken är att vara lättare till jul och sedan gå ner ännu mer till påsken och efter det sommaren.
Långsiktigt planering är alltid det bästa tycker jag, då känns det ju som om man har tid på sig egentligen.
Såg att Carlos har fyllt på sin Träningsblogg, vilket är otroligt bra, den mannen är ett geni och mycket mera!
Har faktiskt saknat hans inlägg väldigt mycket sedan den gick och la sig på hyllan.
Nu är det tillbaka och bidrar mycket till min egna lust att träna strukturerat.

Som sagt, 18 veckor.

förhoppningen är att känna mig lättare, starkare och segare, vilket kräver mycket arbete.

Annars så rullar saker och ting på, den här är det dags för Säsongens första Boulder Open, och som i våras så kör Steffo med Problemkreationskoriograf-cupen där det totala antalet röster ger en ett par valfria klätterskor för besväret.

Steklund tog förra tätt följd av IronMike, den här säsongen är det däremot mera tight, med tanke på att jag missade en av BOs i våras.
Den här gången får han inget försprång som tidigare och då kan det blir tufft innan mållinjen.

Om inte mentalt så iallfall emotionellt!

Veckans citat står boxningsklubben Örnen för: Sure, it has been injuries and death in Boxing, but none of them were serious!

nähä?

Rapporterar mer i veckan som kommer, speciellt om dom nya volymerna och hur mycket dom sabbar för Vinylhenrik!

Inga kommentarer: