2009-08-14

Hope ´n´ Glory

Ja, Bomben slog ner nu i veckan och folk har inte pratat om något annat...

K2, otroligt kul för dom som är med på tåget, inte lika kul för dom andra.

Enligt ROBO och CRELLO så säger dom att dom kommer att rikta sig till en annan målgrupp, men det förstår jag inte riktig eftersom dom kunder man först och främst drar in stålar på är Skolgrupper och klättrare som köper kort till hallen.
men av att döma så kommer det bli något riktigt häftigt om jag känner dessa gubbar rätt.

Hur reagerar jag då personligen?
första tanken är att det kommer bli roligt eftersom jag måste höja mig i både Ledläggande och problemkreationskoriografikonsten, vilket innebär att hösten kommer bli full med massa bygga och jobba.

Trycket kommer också att öka för övervåningen och speciellt hur dessa väggar kommer att formges.
många idéer har dykt upp, bland annat så kanske en våg återuppstår, fast modell bredare...
också runda och goda trävolymer skulle kunna dyka upp i höst med väldigt futuriska former och skepnader.
alla förslag välkomnas, både för att dom är gratis och för att dom är en reflektion av vad som behövs enligt dom som klättrar på karbin.

Semestern är slut för den här sommaren och vi startar med 8 dagar på raken, i en klätterhall, vilket motsvarar typ 4 dagar på ett vanligt jobb.
en sak som frugan och jag insåg när vi satt i bilen var att vi var på väg till bohuslän med göteborgsföraren... liten miss...

däremot var smögen och kleven rätt så schyssta med bouldering och granitgrottan samt svanvik rätt så häftiga klippor, där frugan har klistrat upp Vargtass högst upp på att-göra listan nästa gång vi åker ner dit.

Klätterdomen har byggt ut och vad jag såg så var det schyssta väggar, fast dom kunde ha fått ett par lager färg till och kunde förstärkts lite till, även om jag är en köttbulle så är jag en liten köttbulle.
Graderingen skulle bli lättare om vit var hårdast och inte lättast, annars så är det som vanligt blå, röd , svart. (sthlms gradering:)

Tyvärr blev det ingen paddling i grebbestad, fjällbacka och strömstad för där var vädret lite tråkigt och regnade hela tiden.
Dykningen i lysekil var häftig och något som jag gärna skulle göra om, fast jag skulle hellre
snorkla i thailand eller något liknande.
Värnamo var fantastiskt, mest på grund av den otroliga tur som vi hade där, men det är en annan historia som mår bäst av att höras i verkligenheten.
Häromdagen blev det Kajak i norrtälje, mycket trevligt.

Och den här veckan har höstträningen startat, vilket betyder att selen har åkt på några gånger.
nästa vecka ska väl intensiteten ökas från svinlugnt till OK.
Boulderingen rullar på och det finns en hel del fina problem uppe nu, kanske inte överdrivet många till historieböckerna men det ska ju bli ändring på det.

Nu är alla hemma och säsongen drar igång nästa vecka med en rivstart.

:)

Inga kommentarer: