2007-09-22

StockholmsCupen

StockholmsCupen på
Klättercentret i stockholm.


En hel dag med riktigt cool och varierande klättring för samtliga deltagare.

Eftersom jag har lyckas få tag i en massa bilder från tävlingen så tänkte jag lägga upp dom här.

Om det är någon som inte vill synas på den här hemsidan eller att någon bild ska tas bort så Maila gärna michael.skagvik@hotmail.com så tar jag bort den.


Här ser vi Matilda Ingelin som värmer upp inför Kids 2 klassen med hela 32(!) deltagare.
Hon lyckades väldigt bra (delad 2:a) med tanke på den senaste tidens elaka fingerskada, som vi nu hoppas är på bättringsvägen.

Här till höger ser vi Alexander Klasson Forcera sig genom cruxet på kids 2 andra led som nästan samtliga toppade ur.


Han var en av dom få som inte tappade fötterna i Taket på den här leden.

Stockholmscupens Ledning hade redan innan tävlingar aviserat att lederna skulle bli lättare än tidigare och det blev dom, tyckte många av deltagarna.

Många tyckte också att det var ganska stor skillnad mellan dom 2 första lederna och "finalleden".
På bilden ser vi Audric Trieu, som visar balans, vid s.k. blindklättring.

Audric tävlade i knatteklassen, kids 1 samt 2 och vann dom två först nämnda.

Extra kul för mig som också är tränare är, dom yngre killarna som börjar komma fram allt tydligare och göra bra ifrån sig.

här på bilden ser vi Fredrik Serlachius som kör i Kids 2 klassen, han också (likadant som audric) med en ganska dynamisk klätterstil på grund av ålder/storlekskillnaden.

Med vissa undantagsfall så funkade lederna bra, dom gjorde vad dom var byggda för, nämligen att ge självförtroende och självkänsla till deltagarna samt i vissa fall "sålla agnarna från vetet." vilket dom gjorde väldigt bra, det blev i många klasser tydligt vem som vann.

I klassen äldre Juniorer, så tävlade Stockholms klätterklubb, tillika karbins egna, Michael Skagvik(undertecknad) och trots massvis med missar, fel och annat smått och gott, lyckades jag släpa mig upp för väggen, lite längre än dom andra 4 i min klass.

Vad jag tycker om dom leder jag ställdes inför så kan jag bara säga att det var riktigt bra klättring, som inte bara premierade starka överhängskillar, utan all sorts klättring, så att den bästa allround klättraren vinner.


Jag Avslutar med en ganska häftigt komponerad bild.




Ni som väntar på Nästa Jämförelse/utvärdering av Boulderproblem får vänligen vänta lite till, jag har inte hunnit att fila klart på den men den är på väg. Vissa gillar att titta på bilder har jag för mig, och då är det ju bra ibland att jag tar sådana för att förklara mina tips ibland.

Än så länge Håll till godo, och glöm inte att anmäla er om ni vill bli Skribenter!

Mvh Michael.