2007-09-26

Boulder Open

I slutet av varje månad så Arrangerar Karbin Klätterhall en Open tävling där alla som Betalar 100 kr får vara med och tävla (mest mot sig själv) samt klättra med en hel hög andra klättrare.


Det går till genom att Under Torsdagen och Fredagen så Tas alla grepp ner och tvättas i diskmaskiner (eventuellt för hand om dom är jättestora) och sedan sätts upp igen i olika varianter samt färgskalor/svårigheter.


Den som är Huvudansvarig för hela Arrangemanget är Stefan Tannerskog a.k.a. Ernesto!


Min uppfattning och åsikt är att han sköter det hela spektaklet väldigt bra, och han styr skutan med en erfaren hand kan vi säga.

Denna Tävling är ett ypperligt tillfälle för byggare att mäta sig med varandra (om det nu går att tävla i att bygga...) och avgöra, med publikens (deltagarnas) hjälp, vem som byggt det roligaste problemet.



Arrangemanget Börjar 18.30 och slutar 21.30, därefter är det prisutdelning, utdelning av Priset Bästa Byggare.

Många byggare i sthlm har börjat bygga på karbin, eftersom det är förutom Klättercentret det ställe som tar in även oerfarna byggare.

Men som jag har sagt tidigare så behöver inte Oerfarna Byggare vara dåliga, Robert Rundin vann 9 av 11 Bästa Byggare första året han var med, Han gick direkt in och byggde riktigt bra hela året igenom.



För många är boulder open själva kvällen då det äger rum, själva tävlingen, men för mig så är det hela grejen, det där runtomkring.

jag tycker om Kreativeten och frågorna, och alla som testar sina nya problem och ber om åsikter och graduppfattningar.

det är det som är kärnan tycker jag, och det är därför som jag själv hela tiden gör allt jag kan för att vara med i Byggandet.



att diskutera grader, rörelser, färger/kombinationer och att prova helt splitternya boulderproblem.

Att få ge tips till nya byggare, och få tips från gamla byggare.



Jag tycker det här är dom roligaste problem-byggar dagarna i månaden.

Inga kommentarer: