2009-09-02

KONSTIG & FYRKANTIG

Äntligen en lugn stund här på morgonen.

--------------------------

8a.nus slog nog världsrekord i dumheter, och det bästa är att veckan inte ens är slut än.
På sätt och vis så förstår jag att han vill ha fler klick och uppmärksamhet men att bråka med ledande personer inom klättring om deras arbete som dom utför ideellt är kanske nog den värsta formen av idioti.

Tyvärr så verkar funktionen eller snarare kontakten mellan huvud och händer inte riktigt stämma hos 8a.nus okuvlige ledare.
Sajten skulle mycket väl kunna vara världens absolut bästa om dom la ner lika mycket tid på utveckla typsnitt,gränssnitt och allt annat snitt för den delen.
Den skulle kunna vara en snygg, bra organiserad och lätthanterlig sida som alla skulle kunna använda.
Både som en Internetförare med enorm interaktion och ett världomspännande forum och Nyhetsrapportering.
Tyvärr så finns det en liten man i lilla landet göteborg som dunkar huvudet mot skärmen och vägrar att följa med utvecklingen.

Personligen så skulle det kunna bli ett enormt fenomen men också en samlingsplats där folk kan diskutera och debattera på lika villkor.
Som det är nu, så för en liten envis gubbe ett enmanskrig mot sin omvärld som vägrar förstå honom.

Visst, jag kan känna igen mig, men man kan inte förändra världen på det sättet så fort och så snabbt.
Man kan inte få alla att tycka exakt som sig själv, tro mig jag vet. (inomhus kontra utomhus)
Däremot kan man vara öppen för nya åsikter och ta in och omvärdera sina egna.

Om man skulle skanna av hela sajten så skulle man kunna skriva en bok i klass med Göran Zachrisson superfloskor. (bara det att Jens bok skulle bli tjockare, eftersom han har gjort det varje dag i 10 år)

Vad händer då?
Några bråkar, fler tycker att Jens borde avgå.

Vad han borde göra är att tillsätta en riktig redaktör för sin Hemsida, luta sig tillbaka och casha in. (för det är ju egentligen det han vill verkar det som.)

Vad tycker Captain Mike:
"Jag tycker att Jens är larvig och jag är 21... det kanske säger något om vilken nivå han befinner sig på..?"
Vi avslutar där för att gå vidare med viktigare, om än intressantare saker...

--------------------------

Nyklippt. Godkänd av Stella och Svärmor.

--------------------------

Good Coffee! Godkänd av ALLA!

--------------------------

Som sagt (?) semestern är bokad. Det blir täppt näsa, varm choklad och ett enormt Julbord i familjeparadiset Hundfjällscenter! Blir nog en fin julklapp både till stella och mig!
Allt för att undslippa Julfirande på hemmaplan och den hysteri som råder från slutet av oktober... Skönt... just nu pågår funderingar om inneboende. Love verkade sugen på att få slippa några dagars Julhets.

-------------------------

Apropå Familjeparadis så hoppas vi att ernesto tar väl hand som sin guldklimp när den väl kommer med storken (avd. inte Studs...) lite efter nyår.
Det blir nog en rätt så stressig jul för Chefen... oddsen ligger på att han kommer sitta i bilen klar att åka 95% av sin vakna tid.

Hursomhelst så ska det bli roligt för honom!

1 kommentar:

Äventyrsdrömmaren sa...

:) Åsiktsmegafonen gör mig glad ibland...utan att ge mig in i debatten.